Un jurnalist italian reflectă asupra "progresului timid" al celor de la Ferrari după "performanța atroce" de la începutul anului 2023
Leo Turrini se exprimă deschis despre performanța Ferrari în GP Bahrain de Formula 1 din 2024
Locurile trei și patru la final, la 20 de secunde în spatele Red Bull-ului lui Max Verstappen (cu aproximativ 50% mai puțin decât cele 50 de secunde din 2023) și ambele mașini trecând linia de sosire: așa pleacă Ferrari din Bahrain, locul de desfășurare a cursei de deschidere a sezonului 2024 de Formula 1. O cursă în care, așa cum indică rezultatele testelor de iarnă, SF-24 a defilat fără probleme majore, poziționându-se ca a doua forță de pe teren, în spatele celor de la Red Bull din "altă galaxie" (așa cum i-a descris Toto Wolff), dar în fața celor de la McLaren și Mercedes.
Cu datele în mână, începutul de sezon pentru echipa din Maranello este (aproape) în continuitate cu tendința întreruptă la sfârșitul anului 2023, permițând echipei lui Fréd Vasseur să abordeze noul campionat cu o perspectivă mai optimistă decât în urmă cu 12 luni. Cu toate acestea, ei sunt conștienți că va fi dificil să reducă diferența față de Red Bull, având în vedere diferența de o jumătate de secundă pe tur (în cursă) preconizată și problemele întâmpinate în cursa de la Sakhir.
O diferență semnificativă pe care, după cursă, Fred Vasseur a încercat să o minimalizeze, făcând referire la prima cursă din campionatul precedent, dar luând în considerare diferența din Abu Dhabi, ultima cursă a anului (care a fost de aproximativ 18 secunde), îi conferă o altă semnificație. Din păcate, evidențiază un pas înapoi care, începând de astăzi și subliniază că echipa din Maranello nu este încă în poziția de a concura pentru titlul mondial de Formula 1. Această teorie a fost prezentată de renumitul jurnalist Leo Turrini într-un articol recent pe blogul său oficial:
"Cât de plictisitor este, Max Verstappen decolează și este greu de imaginat că va fi învins la finalul sezonului. [...] Ferrari nu este pregătit pentru Campionatul Mondial. [...] Ne așteaptă un alt sezon dominat de echipa băuturilor energizante, iar regulile au rămas aceleași."
O cursă care, de fapt, a redimensionat așteptările în cadrul diviziei Ferrari Racing, dezvăluind că Ferrari 2024 ar putea aspira, în cel mai bun caz, să câștige o mână de curse: un obiectiv realizabil prin reducerea (sau cel puțin reducerea semnificativă) a distanței față de Red Bull.
"La Sakhir, Scuderia a înregistrat un progres timid în comparație cu performanța atroce de la începutul anului 2023. Timid, nu-i așa. Mașina roșie în Bahrain a fost înaintea Mercedes, McLaren, Aston Martin. Este suficient? Cu siguranță că nu. Este un rezultat încurajator? Doar dacă accepți crudul adevăr: după dezastrele din trecut, în 2024, ar fi deja mult pentru Ferrari să câștige câteva curse. Am spus la vremea respectivă că 5 ar fi de ajuns. Mă tem că ar putea fi prea multe. Realizarea lor ar indica o îmbunătățire în ceea ce privește dezvoltarea în timpul sezonului, după ani în care Ferrari a lipsit și din acest punct de vedere" - a precizat jurnalistul italian.
Printre diversele probleme cu care se confruntă Căluțul Cabrat, așa cum a scos la iveală Leo Turrini, se numără cea legată de gestionarea piloților, în special a lui Carlos Sainz, care, în ultimul său an la Ferrari, nu pare dispus să fie al doilea pilot, ci, dimpotrivă, dornic să își demonstreze valoarea în fața Scuderiei și a altor echipe.
"Fred Vasseur, în glumă, va trebui să gestioneze bine relația dintre Carlos Sainz și Charles Leclerc. În cursa de la Sakhir, spaniolul a lăsat să se înțeleagă, cu depășiri agresive asupra lui Charles Leclerc, că nu va juca rolul de cavaler de sprijin. Ar putea deveni o problemă dacă, în unele Mari Premii, Ferrari este cu adevărat în cursa pentru victorie." - a conchis jurnalistul italian și expertul în Formula 1.