Riccardo Adami ca inginer de curse Ferrari pentru Lewis Hamilton în 2025: de ce crede Fred Vasseur că este opțiunea corectă
Ferrari 2025: Lewis Hamilton cu Riccardo Adami, o pereche extrem de bine sudată
Scuderia Ferrari își pune în practică procesul de restilizare cu scopul pe termen lung de a reveni în top în Formula 1. Un drum presărat cu diverse capcane, dar navigat în deplină cunoștință de cauză. Acesta este primul feedback semnificativ pe care îl vedem la fața locului după primele două curse ale sezonului 2024 de Formula 1, Marele Premiu al Bahrainului și Marele Premiu al Arabiei Saudite. Monopostul SF-24 îi satisface în prezent atât pe tehnicieni, cât și pe cei doi piloți, Charles Leclerc și Carlos Sainz. Este clar că nu este mașina de bătut, dar este încă capabilă să conducă plutonul de urmăritori în spatele puternicei Red Bull RB20, cu perspective încurajatoare pentru restul sezonului.
Deocamdată este un început bun, putem spune că este așa. Cu toate acestea, având în vedere obiectivul campaniei de curse în curs de desfășurare, următorii pași de evoluție trebuie să confirme cu exactitate eficiența muncii depuse de echipa din Maranello în timpul iernii. Dorința de a egala performanțele echipei din Milton Keynes nu trebuie să rămână doar o dorință. Dimpotrivă, ea necesită rezultate concrete, un obiectiv clar care trebuie să fie neapărat prezent în boxele Ferrari. Toate instrumentele necesare par să existe pentru a realiza acest lucru.
Am discutat în această dimineață printr-un articol dedicat, prezentând planul tehnico-operațional cu care Scuderia Ferrari. intenționează să îmbunătățească SF-24 în următoarele luni. În cursul lunii aprilie vom afla dacă măsurile implementate de echipa din Maranello vor fi eficiente. Deși obiectivul nu include câștigarea campionatului de Formula 1 din 2024, a da un sens acestui sezon este totuși important. Este un semnal direct către Buckinghamshire, comitatul britanic care găzduiește fabrica echipei campioane mondiale în exercițiu.
Lăsând prezentul în urmă, să aruncăm o scurtă privire în viitor. Carlos Sainz are un termen limită care îl amenință. Contractul său nu a fost reînnoit, deoarece președintele executiv al Ferrari, John Elkann, printre altele, a optat să se descurce fără spaniol, mizând pe sprijinul lui Sir Lewis Hamilton. Septuplul campion mondial de Formula 1 se va alătura echipei italiene începând cu următorul campionat de Formula 1, aducând cu el, pe lângă imensa experiență acumulată de-a lungul îndelungatei sale cariere, o mare parte din know-how-ul acumulat în timpul dominației extraordinare trăite la Mercedes.
Ferrari 2025: Lewis Hamilton cu Riccardo Adami, o pereche foarte asortată
În urma anunțului privind trecerea lui Lewis Hamilton la Scuderia Ferrari, s-a vorbit mult despre implicațiile tehnice ale unei astfel de operațiuni. O mutare care ar putea convinge figuri tehnice importante care lucrează la Brackley să își schimbe adresa de domiciliu, găsindu-și locul de odihnă zilnică pe pământ italian. Unul dintre aceștia ar putea fi inginerul englez Peter Bonnington, care a lucrat (și încă mai lucrează) cot la cot cu pilotul britanic. Din păcate, în acest caz, clauza "anti-braconaj" complică semnificativ ipotetica mutare a lui Bono în locuri fără îndoială mai plăcute din punct de vedere meteorologic.
Este vorba despre o clauză introdusă cu înțelepciune în contractul lui Lewis Hamilton de către anturajul echipei germane, menită să împiedice un fel de braconaj din partea echipelor rivale. Este evident că echipa multi-campioană a prevăzut un astfel de scenariu, având în vedere acordul de un an plus un an semnat de Lewis Hamilton în 2023. Potrivit informațiilor relatate de presa italiană, acest factor a întărit un gând deja prezent în mintea lui Frederic Vasseur: Riccardo Adami este pregătit în mod adecvat pentru a face pereche cu septuplul campion mondial de Formula 1. O soluție salutată, se pare, și de pilotul britanic.
Ricky are un caracter blând. În cei cinci ani de când am urmărit fiecare weekend la bordul celor două monoposturi roșii, am fost martorii direcți ai calităților sale. Vorbim despre un inginer super-pregătit din toate punctele de vedere, care a dat mereu dovadă de o caracteristică precisă: capacitatea de a-și păstra mereu calmul, chiar și în cele mai agitate momente ale unui weekend de cursă, oferind piloților un refugiu sigur pentru a-și trage sufletul și a nu se lăsa purtat de evenimente. Riccardo Adami s-a alăturat echipei Ferrari în 2015 pentru a-l urma pe Sebastian Vettel. Șase sezoane alături de pilotul german, timp în care și-a demonstrat adevărata valoare.
Riccardo Adami & Sebastian Vettel |
Cea mai recentă dovadă în acest sens a fost săptămâna trecută, când inginerul italian în vârstă de 50 de ani l-a ghidat perfect pe tânărul și neexperimentatul debutant britanic Oliver Bearman. Multă sensibilitate în a face să se simtă confortabil pe cineva care, în mod evident, nu era, având în vedere că Ollie a fost aruncat în lumea Formulei 1 fără preaviz și fără nicio experiență anterioară. Un sprijin cuprinzător, tehnic și emoțional, care a ușurat sarcina descurajantă. Din aceste motive, în așteptarea confirmării oficiale, Fred Vasseur, directorul echipei Scuderia Ferrari, pare să fi risipit cele câteva rezerve pe care le avea, dorind să-i încredințeze lui Riccardo Adami sarcina de a-l gestiona pe cel mai de succes pilot de Formula 1 din toate timpurile.