Jeddah, Runda 2 - Ferrari "strălucește" sub luminile din Arabia Saudită

Scuderia Ferrari părăsește Arabia Saudită sărbătorind primul podium al sezonului pentru Charles Leclerc, la capătul unei curse destul de solitare pentru locul trei, în timp ce Oliver Bearman a avut un debut de vis. 



Pilotul de rezervă al echipei, un produs al Scuderia Ferrari Driver Academy, și-a început weekendul ca pilot de Formula 2 și l-a încheiat ca pilotul 97' care a concurat pentru Ferrari într-un Mare Premiu de Formula 1. De asemenea, el este acum și cel de-al 615-lea care a marcat puncte la volanul unui monopost Ferrari, grație unui parcurs strălucit până pe locul șapte.

La vârsta de 18 ani și 30 de zile, englezul este cel mai tânăr pilot care și-a făcut debutul la volanul unui Ferrari și, alături de Charles, acesta a fost primul eveniment la care Scuderia a aliniat doi absolvenți ai Academiei sale. Ei sunt, de asemenea, cea mai tânără pereche din toate timpurile, cu o medie de vârstă de 22 ani și 224 de zile - Charles are 26 de ani și 144 de zile. Acest record este mai mare decât cel stabilit de Chris Amon și Jacky lckx la Marele Premiu al Spaniei din 1968.

Rezultatul de astăzi, chiar și din punct de vedere al punctelor obținute, arată că Scuderia se află în prezent pe locul doi în ierarhie, ceea ce este foarte pozitiv și confirmă progresele înregistrate față de începutul sezonului trecut. Cu toate acestea, este clar că mai este mult de lucru pentru a ajunge din urmă Red Bull, care are încă un avantaj clar. 

Când vorbim de vedetele Ferrari din această seară de la Jeddah, trebuie menționat și Carlos Sainz. După o apendicectomie efectuată vineri după-amiază, spaniolul s-a simțit suficient de bine pentru a veni pe pistă și pentru a urmări procedurile din garaj, uitându-se la ecranele care ar fi arătat în mod normal evoluția sa. Un mare exemplu de spirit de echipă al Scuderiei.

Charles

Charles a avut o cursă destul de singuratică. A fost depășit pentru locul doi de Sergio Perez, dar apoi a rulat într-un ritm constant atât cu pneurile Medium la start, cât și cu cele Hards montate în turul 7, în timpul perioadei Safety Car. Singura luptă pe care Charles a avut-o a fost cu Lando Norris, care rămăsese în afara circuitului în timpul Safety Car-ului și nu intrase încă la boxe. Leclerc s-a descotorosit de englez la două treimi de distanță și de atunci încolo a reușit să crească ritmul, reușind chiar să stabilească cel mai rapid tur al cursei, al optulea din carieră, în ultimul tur. Din nefericire, în acel moment Perez era deja în afara razei de acțiune și monegascul s-a mulțumit cu locul trei.

Oliver

Bearman a avut parte de momente mult mai interesante.

Tânărul din Chelmsford a pornit pe pneul soft de pe 11 pe grila de start și și-a păstrat această poziție în afara liniei de start, dându-i bătăi de cap lui Yuki Tsunoda pentru locul zece. 

De asemenea, Oliver a trecut la pneuri hard în turul 7, sub Safety Car, iar din acel moment cursa sa a devenit din ce în ce mai bună. I-a depășit pe Tsunoda și Zhou și apoi s-a duelat cu Nico Hulkenberg, reușind să-l depășească la a doua încercare.

Cu o pistă liberă în fața sa, a mărit ritmul, ceea ce a însemnat că și-a menținut poziția atunci când Norris și Lewis Hamilton, care au rămas în afara circuitului în timpul perioadei Safety Car, au intrat în cele din urmă la boxe. Dând dovadă de o mare maturitate, și-a păstrat concentrarea în ciuda faptului că avea doi piloți mult mai experimentați pe urmele sale, înregistrând timpi pe tur similari cu cei ai lui Leclerc pentru a lua steagul pe locul șapte: o zi memorabilă pentru el și puncte utile pentru echipă. Pentru a pune capac, a câștigat votul fanilor pentru a fi desemnat pilotul zilei cu 48% din voturi.

Următoarea oprire: Melbourne

După un test și două curse în decurs de trei săptămâni, Formula 1 are parte de o mini-rupere înainte ca motoarele să pornească din nou pe 22 martie, pentru prima sesiune de antrenamente libere pentru runda a treia, Marele Premiu al Australiei, pe Albert Park din Melbourne.

Charles Leclerc #16N

"Ne-am exploatat potențialul astăzi și nu am fi putut face mai mult decât atât. Ne-am luptat puțin cu pneurile Medii, iar cele Hard au fost dificile la început, dar s-au îmbunătățit pe parcursul stintului și am reușit să stabilesc cel mai rapid tur cu ele, cu puțin ajutor de la DRS. 

Per total, l-am simțit bine pilotând.

Ollie a făcut o treabă excepțională în acest weekend. Este impresionant să te urci într-o mașină de Formula 1 încă din FP3, când nu cunoști mașina și când circuitul este unul dintre cele mai dificile din acest sezon, și să vezi pe cineva care se ridică atât de repede în viteză. A fost foarte frumos să-l văd atât de fericit și de entuziasmat tot weekendul și a făcut o treabă excelentă".

Oliver Bearman #38

"Ce experiență minunată și ce oportunitate deosebită am avut de a participa la prima mea cursă în Formula 1 cu Scuderia Ferrari.

A fost solicitant din punct de vedere fizic, mai ales la final, când i-am avut în spatele meu pe Lando (Norris) și Lewis (Hamilton) pe Softs. 

A trebuit să forțez la maximum pentru a menține diferența și a trebuit să rămân foarte concentrat, verificându-mi mereu oglinzile. A fost păcat că Safety Car-ul a ieșit atât de devreme, deoarece mă simțeam confortabil pe Softs, dar, desigur, a fost decizia corectă să intru la boxe atunci și sunt foarte mulțumit de rezultat. Sunt încrezător că am profitat la maxim de tot ceea ce am făcut astăzi și m-am distrat foarte bine acolo. Nu voi uita niciodată acest weekend. Mulțumesc întregii echipe pentru sprijin și pentru că mi-a oferit șansa de a concura."

Fred Vasseur - Directorul echipei

"Cu Charles astăzi, cred că am plătit puțin prețul în prima parte a cursei pentru că nu am fost în aer curat. 

Din păcate, după oprirea la boxe, a pierdut timp cu Lando Norris și astfel nu a putut să se apropie suficient de mult de Sergio Perez pentru a încerca să profite la maximum de penalizarea de cinci secunde acordată mexicanului. 

În general, Charles a realizat o cursă solidă și, atunci când a avut o pistă liberă în fața sa, a reușit să egaleze ritmul celor de la Red Bull, până la punctul în care a stabilit cel mai rapid tur la final. Trebuie să ne punem rivalii sub presiune dacă vrem să-i învingem și astăzi nu am reușit acest lucru. Vestea bună este că am făcut progrese în ceea ce privește pneurile și am avut o degradare minimă.

În ceea ce-l privește pe Olie, nu aveam așteptări specifice, având în vedere circumstanțele care au dus la prezența lui în monopost. Și totuși, a gestionat aceste două zile uimitor de bine, aproape ca un veteran. 

Nu au existat NICI o problemă la start sau la pit stop, lucruri care erau noi pentru el. A fost mereu calm și precis în ceea ce privește feedback-ul prin radio și, treptat, încrederea sa în mașină a crescut, astfel încât, spre final, a reușit să țină în spatele său doi mari piloți, Lando (Norris) și Lewis (Hamilton). 

A fost frumos că Saijz a putut să nu se alăture la pista astăzi, la puțin peste 24 de ore de la operație și sperăm că va putea concura în Australia. 

Dacă nu altceva, acest weekend ne-a învățat că, dacă va fi nevoie din nou, avem un pilot de rezervă care este foarte mult la înălțimea sarcinii."