Test Ferrari: Antonio Giovinazzi revine pe pistă cu mașina F1-75 pe circuitul de la Fiorano

Antonio Giovinazzi a revenit la volanul unei mașini de Formula 1 în cadrul unei zile de teste private organizate de Ferrari



Antonio Giovinazzi a revenit la volanul unei mașini de Formula 1 în timpul unei zile de teste private organizate de Ferrari. Pilotul italian a moștenit volanul de la Oliver Bearman și s-a urcat în cockpit-ul F1-75, pentru a acumula kilometri cu o mașină din actualul ciclu regulamentar.

Motoarele de la Ferrari sunt departe de a fi silențioase. Chiar dacă nu este un weekend de cursă, echipa din Maranello este foarte activă în culise, atât în pregătirea pentru viitorul Mare Premiu din Australia, cât și pentru a le oferi piloților de rezervă posibilitatea de a rula în mod constant pe circuit.

După testele private finalizate la Barcelona în februarie anul trecut, echipa Scuderiei a decis să continue programul de teste cu piloții de rezervă și la Fiorano. Ieri a fost rândul lui Oliver Bearman, care, după splendidul său debut în Formula 1 în Arabia Saudită, a revenit la volanul mașinii Ferrari F1-75, mașina din 2022 și prima mașină din actualul ciclu tehnic al mașinilor cu efect de sol.

În timp ce englezul se afla pe pistă, în cadrul Sports Management din Maranello, Antonio Giovinazzi s-a așezat în simulator pentru a se pregăti pentru evenimentele viitoare. Astăzi, în schimb, pilotul din Martina Franca s-a urcat în cockpit-ul F1-75 cu pneuri demo, pentru a menține contactul cu pista pe o mașină din prima serie pe roți deschise.

O sesiune de antrenament care, deși se desfășoară pe o mașină veche de cel puțin două sezoane, așa cum cere regulamentul, are loc pe o mașină care prezintă concepte tehnice din actualul ciclu de reglementare și, prin urmare, este instrumentul cel mai apropiat de SF-24, excluzând, evident, munca pe simulator. O oportunitate nu doar de a acumula kilometri, ci și de a găsi un punct de contact cu experiența în realitatea virtuală.

Pentru pilotul italian, aceasta este prima ieșire sezonieră la volanul unei mașini de Formula 1. Ultima dată când Antonio Giovinazzi a condus o mașină din seria regină a fost în august anul trecut, când a ieșit din nou pe circuitul de la Fiorano, dar la bordul unui Ferrari SF-21, împărțind munca cu Robert Shwartzman, cealaltă rezervă a Cavalerului Rulant. Într-adevăr, merită să ținem cont de faptul că, în cazul indisponibilității unuia dintre cei doi piloți oficiali, unul dintre rezerve va fi cel care va urca în cockpit, așa cum s-a întâmplat în Arabia Saudită.

La fel ca și în cazul lui Oliver Bearman, acest test pentru pilotul din Martina Franca a fost programat cu câteva săptămâni în urmă, profitând și de pauza de o lună dintre prima etapă a campionatului WEC și cea de-a doua etapă, care va avea loc la Imola în jurul jumătății lunii aprilie.