" Diferența față de Verstappen vine de acolo": Fred Vasseur identifică punctul slab al lui Ferrari SF-24 în Japonia
Fred Vasseur identifică punctul slab al lui Ferrari SF-24 în Japonia în timpul calificărilor de la Suzuka
Victoria de la Melbourne este deja în palmares, iar acum Ferrari se confruntă cu o situație foarte asemănătoare cu cea de la Sakhir și Jeddah, în primele două curse ale sezonului 2024 de Formula 1.
La Suzuka, Red Bull-urile au revenit să domine, în timp ce Scuderia s-a chinuit destul de mult pe tur încheind sesiunea pe locul patru cu Carlos Sainz și abia pe opt cu Charles Leclerc.
În afară de Red Bull - astăzi de neoprit - Ferrari s-ar putea afla într-o luptă strânsă și aprigă cu McLaren, Aston Martin și Mercedes pentru cea mai joasă treaptă a podiumului, dacă nu vor apărea surprize uluitoare precum cea care a schimbat soarta Marelui Premiu al Australiei.
"Este dificil să avem o imagine clară a cursei de mâine în acest moment", a declarat Frédéric Vasseur, directorul echipei Ferrari, la microfoanele Sky Sport F1, la finalul calificărilor. "Suntem cu toții foarte apropiați, există o zecime între locul patru și nouă în calificări, ceea ce înseamnă că grupul este compact, iar primul tur de mâine va fi foarte important. De asemenea, este adevărat că degradarea pneurilor pe ritmul de cursă a fost sub control, așa că acest lucru ne plasează într-o poziție bună pentru cursă. Dar este păcat pentru calificările de astăzi. Am fi putut să ne propunem un rezultat mai bun." - a adăugat el.
Charles Leclerc nu a avut șansa de a face cele două încercări obișnuite în Q3, folosind doar setul nou de Softs rămas după ce în Q1 a folosit mai mult decât se aștepta pentru a se asigura de o situație neprevăzută, dar riscantă. Potrivit lui Frederic Vasseur, acel moment a fost cel care a împiedicat Ferrari să obțină un rezultat mai bun decât cel de astăzi.
"Greșeala din calificări, dacă a existat una, a fost că am pus în pericol trecerea în Q2 în Q1. Acest lucru ne-a obligat să montăm un alt set nou de Softs și chiar și în Q2 am fost mereu puțin în urmă. Astfel, am putut face doar o singură încercare cu Charles în Q3, în timp ce rivalii noștri direcți au făcut toți două. Este ceva care a luat naștere în Q1, nu în Q3. Este păcat, deoarece cred că am fi putut să ne descurcăm un pic mai bine astăzi".
Ferrari a arătat mai multe defecte atât în primul sector - unde este prezentă secvența de viraje rapide care exaltă în schimb Red Bull și McLaren - cât și în al treilea. Și tocmai aici s-a concentrat analiza lui Vasseur. Potrivit directorului echipei franceze, Ferrari pierde mult timp în ultimul viraj al șicanei, cel care duce apoi pe linia dreaptă de sosire.
Acest lucru poate însemna mai multe lucruri. De la un setup neoptimal până la, și mai probabil, o interpretare greșită a șicanei de către piloți din cauza unei încrederi relative în mașină. Dar va fi un aspect fundamental de corectat înainte de cursă, pentru că asigurarea unei ieșiri bune din viraj și exploatarea singurei porțiuni valide de pistă în care se poate folosi DRS-ul ar putea fi decisivă.
"Astăzi, în toate sesiunile, ne-am luptat foarte mult în virajul 17, ultimul din șicana de dinaintea liniei de sosire, unde s-a creat diferența față de Max. Trebuie să discutăm despre asta. Vorbim despre o zecime între locul nouă și locul patru, iar asta este o chestiune de detalii. Dar detaliile sunt importante, așa că trebuie să ne concentrăm asupra acestui aspect și să înțelegem de ce pierdem atât de mult timp în ultimul viraj. De asemenea, va fi important să înțelegem acest lucru și în ceea ce privește cursa, deoarece tracțiunea va fi crucială. Există doar o singură linie dreaptă cu DRS, așa că trebuie să rezolvăm problema până mâine." - a precizat el.
În ceea ce privește ritmul de cursă, Fred Vasseur a declarat că este foarte mulțumit de degradarea pneurilor pe care a observat-o în antrenamentele libere 1 de ieri și în antrenamentele libere 3 desfășurate în această dimineață. Totuși, ceea ce nu se poate face este să comparăm timpii cu cei ai rivalilor, deoarece nimeni nu știe cât combustibil și ce cartografii au folosit în timpul simulărilor.
"Trebuie să fim atenți la ritmul în sine; nu știm nivelul de combustibil sau mapările folosite de alții în timpul simulărilor. Degradarea este cea care contează, iar pentru noi a mers bine. Arată că ne putem descurca bine și că avem șanse bune, dar poziția la finalul primului tur va fi crucială. Cu aer curat în față, este mult mai bine. Nu este ușor să depășești aici, la Suzuka, iar să faci 30 de tururi în spatele unei mașini este complicat. Așadar, primul tur va fi crucial", a conchis managerul Ferrari la finalul sesiunii de calificări pentru Marele Premiu al Japoniei.